Selasa, 08 Mei 2012

Squash-humus

Har du prøvet sqaush humus? Stenalder-humus er der noget der hedder sådan? Almindelig humus, er jo i hvert fald ikke Paleo.

Jeg har længe haft kig på et par opskrifter og nu er det sket. Det smager rigtig godt - virkelig lækkert faktisk. Jeg har dyppet alt muligt i det. Altså i form af grønsagsstænger, fx rå asparges og kernekiks. Det er også godt som side-salat.
Men lovsangene om, at det smager ligesom den ægte vare holder ikke helt - så ved du det. Men prøv alligevel - for det godt og sundt og en lækker dip! (Også perfekt hvis du spiser LCHF)

Psst: Jeg har altså lånt foto fra voresmad.dk- de har flere squash forslag
Paleohumus
Her er min version af paleo humus:
1 squash
0,75 dl tahin
½ dl citronsaft
1/4 dl olie eller som du synes passende
1 fed presset hvidløg
½ tsk spidskommen
1 tsk salt (eller mere - smag til)

Jeg skrællede min squash fordi jeg tænkte, det måske eller fik en mystisk -ikke humusagtig farve. Gør som du helst vil.
Derefter blende - blende. Smage - smage til. Den smager endnu bedre efter at have trukket lidt ;-)
Gem i glas i køleskabet et par dage

Andre forslag til dip og dyp:
Paleo pesto med basilikum
Sort oliven tapanade
Skvalderkålspesto
Verdens bedste rødbede humus
Dip: Roasted roma salsa
Dip: Mayobaseret til rodfrugter og lign.
Rucolapesto
Skvalderkålspesto
Load disqus comments

0 komentar